Βοηθώντας τα μικρά παιδιά να μεγαλώσουν!

Προγραφικές δεξιότητες

Είναι αυτές σημαντικές;

ΝΑΙΑυτές αποτελούν μια ισχυρή ένδειξη για την μελλοντική ακαδημαϊκή επιτυχία. Άλλη μια ερευνητική θέση από το LizsEarlyLearningSpot.

Οι περισσότερες έρευνες σχετικά με την πρώιμη γραφή έχουν επικεντρωθεί στα μικρότερα του δημοτικού παιδιά, πράγμα που σημαίνει ότι οι μελέτες για τα νεαρότερα παιδιά (από 2-5 ετών) είναι λίγο λεπτές. Μία από τις αιτίες ήταν η μακροχρόνια φιλοσοφία ότι τα πολύ μικρά παιδιά θα μαθαίνουν τι χρειάζονται απλώς παίζοντας μέσα σε ένα πλούσιο-σε αποτυπώσεις περιβάλλον.

Ωστόσο, από τότε η έρευνα έδειξε ότι αυτό δεν αρκεί. Το πλούσιο-σε αποτυπώσεις περιβάλλον εξακολουθεί να είναι μια μεγάλη ιδέα, αλλά τα παιδιά χρειάζονται επίσης σαφή οδηγία. Σε τελευταία ανάλυση, πόσα παιδιά διαχειρίζονται τις παρακάτω δραστηριότητες σωστά χωρίς καθοδήγηση;

  • Να κρατούν ψαλίδια και να κόβουν.
  • Να κρατούν σωστά το μολύβι.
  • Να εντοπίζουν την αλφάβητο.
  • Να βουρτσίζουν τα δόντια τους.

Από τη μία πλευρά, θα θέλαμε να είμαστε σε θέση να πούμε στους γονείς: “Μην ανησυχείτε, το παιδί σας θα μάθει όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζει μόλις αρχίσει το νηπιαγωγείο”. Και είναι αλήθεια ότι η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών του νηπιαγωγείου κάνει μια εκπληκτική δουλειά βοηθώντας τους μικρούς μας φίλους στη μετάβαση στο σχολείο. Αλλά είναι επίσης αλήθεια ότι η προετοιμασία των παιδιών για το νηπιαγωγείο μπορεί να αποτελέσει τεράστια βοήθεια και να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση τους. Εξάλλου, η εκμάθηση και η ανάπτυξη δεξιοτήτων είναι μια διαδικασία και συνήθως μια μακρά. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, τα θεμέλια για τη γραφή ξεκινούν πολύ πριν από το Νηπιαγωγείο και παίζουν σημαντικό ρόλο στη μακροπρόθεσμη επιτυχία γραφής ενός παιδιού. Εγώ θα σταματήσω να γράφω εδώ και θα σας καλέσω να διαβάσετε τις παρακάτω πληροφορίες. Ίσως να θέλετε να το προσαρτήσετε για να το κρατήσετε αργότερα.

Ο προμετωπιαίος φλοιός

Κάνοντας τον εγκέφαλο να δουλεύει σε αυτήν την περιοχή μοιάζει σαν καλή ιδέα αφού είναι υπεύθυνη για την αυτορρύθμιση και την εκτελεστική λειτουργία. (προσοχή, έλεγχο παλμών και μνήμη εργασίας).

Αυτό οδήγησε τους ερευνητές να προτείνουν ότι:

  • οι πρώιμες δυσκολίες γραφής (αν συνδέονται με την εκτελεστική λειτουργία) μπορεί να είναι ένας πρώιμος δείκτης ευρύτερων γνωστικών ανησυχιών
  • Το γράψιμο ή η ετοιμότητα γραψίματος μπορεί να βελτιώσει την εκτελεστική λειτουργία.

Τα δομικά στοιχεία για την ετοιμότητα γραφής

Χέρι και δύναμη των δακτύλων: η γραφή είναι κουραστική και μπορεί να αποθαρρύνει τα παιδιά από την επιμονή. Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε πλαστελίνη, πιέζοντας τα τσιμπιδάκια και τα μανταλάκια.

Διασχίζοντας τη μέση γραμμή: είναι άνετο να φτάσετε στην άλλη πλευρά του σώματός σας. Το παιδί σας αλλάζει το χέρι στο γράψιμο ή κλωτσάει μια μπάλα με τα δύο πόδια παρά να δείξει μια κυριαρχία του ενός ποδιού ή χεριού; Δοκιμάστε: κινήσεις χορού όπου τα χέρια και τα πόδια διασχίζουν το σώμα ή ζωγραφίζουν σε ένα καβαλέτο χρησιμοποιώντας μόνο ένα χέρι.

Κράτημα του μολυβιού: πρέπει να είναι σωστό.

Συντονισμός χεριού-ματιού: όπου τα μάτια και τα χέρια σας δουλεύουν μαζί για να ολοκληρώσουν μια εργασία όπως το πιάσιμο μιας μπάλας ή το άλμα για να αγγίξουν τις φυσαλίδες που διογκώνονται.

Διμερής ολοκλήρωση: χρησιμοποιώντας δύο χέρια μαζί όπου το ένα χέρι οδηγεί και το άλλο βοηθά. Για παράδειγμα, ανοίξτε ένα βάζο, ακονίστε ένα μολύβι ή χαρτί κοπής.

Ανώτερη δύναμη σώματος και ορθοστατικός έλεγχος: Ο λαιμός και ο κορμός του παιδιού πρέπει να είναι σταθεροί για να στηρίξουν τα άλλα άκρα και να αποτρέψουν την κόπωση.

Χειρισμός αντικειμένων: Τα παιδιά πρέπει να μπορούν να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά την οδοντόβουρτσα, τη βούρτσα μαλλιών, τα κραγιόνια, το κουτάλι και το πιρούνι. Η ενθάρρυνση της ανεξαρτησίας θα δώσει στα παιδιά πολύ περισσότερη πρακτική στη χρήση των χεριών τους με αυξανόμενη αποτελεσματικότητα.

Οπτική αντίληψη: ο εγκέφαλος πρέπει να ερμηνεύσει αυτό που βλέπουν τα μάτια μας.

Κυριαρχία χεριών: η ανάπτυξη ενός προτιμώμενου χεριού για τις περισσότερες δραστηριότητες όπως το σχέδιο ή η κοπή.

Διαίρεση του χεριού: αυτό συμβαίνει όταν τα παιδιά χρησιμοποιούν μόνο τον αντίχειρα, το δείκτη και τα μεσαία δάκτυλά τους για να χειριστούν κάτι, και κρατούν τα δάκτυλα 4 και 5 συσπειρωμένα μέσα στο χέρι. Δοκιμάστε να ταξινομήσετε μπίλιες, κουμπιά ή μικρά κελύφη σε ομάδες ανάλογα με το χρώμα ή το μέγεθος. Αυτό είναι σαφώς ένας πρόδρομος για να μάθουν να κρατούν ένα μολύβι!

Χωρικό και χρονικό λεξιλόγιο: λέξεις που χρησιμοποιούνται συχνά όταν τα παιδιά μαθαίνουν να γράφουν γράμματα, όπως κορυφή, να φτάσεις μέχρι, πηγαίνω κάτω, γύρω, …

Τι είναι η φασαρία;

Πολλά παιδιά αναπτύσσουν αυτές τις δεξιότητες στην καθημερινή τους ζωή χωρίς σκέψη ή πρόθεση. Όλο και περισσότερα παιδιά εισέρχονται στην παιδική φροντίδα / προσχολική ηλικία κατά τα έτη πριν από το Νηπιαγωγείο, όπου οι φροντιστές τους φροντίζουν τα παιδιά να αναπτύσσουν τις λεπτές και ακαθάριστες κινητικές δεξιότητές τους. Μερικά παιδιά κινούνται εύκολα μέσα στα στάδια ανάπτυξης, άλλα όμως όχι. Δύο κύριοι λόγοι έρχονται στο μυαλό.

  1. Το παιδί αντιμετωπίζει αναπτυξιακές καθυστερήσεις: πράγμα που σημαίνει ότι χρειάζονται περισσότερη προσοχή, ενθάρρυνση και εκ προθέσεως συμμετοχή. Για αυτά, αυτά τα βασικά βήματα είναι κρίσιμα καθώς θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο για κυριαρχία και για να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση. Η συμβουλευτική ενός παιδίατρου και επαγγελματία θεραπευτή από νωρίς μπορεί να κάνει μια τεράστια διαφορά προς τα θετικά μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.
  2. Το παιδί δεν είχε την ευκαιρία να ασχοληθεί με την ανάπτυξη προγραφικών δεξιοτήτων: Τα παιδιά που φθάνουν στο κατώφλι του νηπιαγωγείου που δεν έχουν αναπτύξει λεπτό κινητικό έλεγχο θα βρουν το σχολείο πολύ πιο απογοητευτικό και κουραστικό από τα άλλα. Κάθε φορά που χρησιμοποιούν ψαλίδι, κρατούν ένα μολύβι, φτιάχνουν ένα σκάφος ή ζωγραφίζουν μια φωτογραφία θα πάρουν περισσότερη εστίαση καθώς το μυαλό και το σώμα τους δουλεύουν για να κάνουν αυτές τις συνδέσεις μεταξύ του εγκεφάλου και των χεριών.

Συχνά είναι πιο εύκολο και γρηγορότερο για τους ενήλικες να κάνουν συγκεκριμένα καθήκοντα για τα παιδιά τους: τραβώντας τα φερμουάρ, φτιάχνοντας τα κουμπιά, βουρτσίζοντας τα μαλλιά, μαζεύοντας τα παιχνίδια, γυρίζοντας τις σελίδες, τοποθετώντας παπούτσια και σακάκια … υπάρχει μια ατελείωτη λίστα με δουλειές που σχετίζονται με το παιδί, δεν υπάρχει εδώ!

Αλλά τα περισσότερα παιδιά μπορούν να είναι πιο ανεξάρτητα από ό, τι αντιλαμβανόμαστε, χρειάζονται μόνο χρόνο και ευκαιρία. Εάν είμαστε σε θέση να επιβραδύνουμε τα πράγματα και να περιμένουμε για ένα παιδί να έχει τουλάχιστον μια καλή προσπάθεια σε ένα κουμπί, θα τους κάνουμε μια μεγάλη υπηρεσία.

Ορισμένα παιδιά δεν θέλουν να κάνουν αυτά τα καθήκοντα από μόνα τους επειδή τα βρίσκουν δύσκολα και προτείνω ότι όσο περισσότερο ένα παιδί προσπαθεί να βγει από μια τέτοια εργασία τόσο σημαντικότερο είναι να ενθαρρύνεται να το κάνει. Φυσικά ξεκινήστε με ευκολότερες δραστηριότητες, πρώτα με δραστηριότητες που το παιδί σας απολαμβάνει να δουλέψει σε όλα αυτά τα δομικά παιχνίδια παραπάνω.

Μετά από όλα, ένα ισχυρό θεμέλιο είναι ο καλύτερος τρόπος να οικοδομηθεί ένα σπίτι και το να είναι «έτοιμο να γράψει» είναι ένα μεγάλο δώρο για ένα παιδί.

Μια τελευταία λέξη

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να προετοιμαστούν τα παιδιά για το γράψιμο αλλά είναι καλό να θυμόμαστε ότι η έρευνα δείχνει ότι είναι η πραγματική πράξη της τοποθέτησης του μολυβιού στο χαρτί, γράφοντας αυτά τα εγκεφαλικά επεισόδια και εξάσκηση εκείνων των γραμμάτων που κάνει πραγματικά τον εγκέφαλο να προσανατολίζεται. Για παράδειγμα, τα παιδιά που πληκτρολογούν σε μεγάλο βαθμό γράμματα είναι πολύ πιο αργά στην αναγνώριση και τη γραφή μεμονωμένων γραμμάτων από αυτά που τα γράφουν σε μεγάλο βαθμό. Έτσι, ενώ οι υπολογιστές μπορεί να είναι τέλειοι για τα παιδιά, δεν θα πρέπει να παραμελούν το μολύβι και το χαρτί!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *